poradnia-szaserow.eu/gabinet-urazowo-ortopedyczny/9-zakres-uslug

Pigułka antykoncepcyjna

Kariera tabletki antykoncepcyjnej była błyskawiczna. Na Piątym Międzynarodowym Kongresie Planowania Rodziny w r. 1955 w Tokio dr Gregory Pincus, jeden z kierowników amerykańskich badań naukowych, przemawiał na temat zatrzymywania się owulacji u kobiet, które przyjmowały progesteron lub noretynodrel. W 10 lat później miejsce kilku kobiet, które dobrowolnie poddały się doświadczeniom, zajęło 10 milionów kobiet.

Doniosłym krokiem na drodze od kiiku osób do 10 milionów były intensywne próby przeprowadzone w 1957 r. w Puerto Rico. W rezultacie pierwszych prób przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, m.in. w Birmingham, na 38 kobiet 13 urodziło w czerwcu 1961, ponieważ dawka była za mała. Według doniesień klinik Towarzystwa Planowania Rodziny w r. 1962 używało tabletki 3536 kobiet, w r. 1963 – 13 760, w r. 1964 – 44 000, w r. 1966 – 800 000 w Wielkiej Brytanii, ponad 5 000 000 w USA i 2 000 000 w pozostałych krajach świata.

Tabletka stała się świetnym interesem. W r. 1966 na rynku angielskim sprzedawano 15 różnych preparatów. W USA, gdzie jeszcze większy odsetek kobiet używa tych doustnych środków zapobiegawszych, agenci reklamowi wprowadzają coraz to nowe produkty. „Kobieta życzy sobie prostoty w opakowaniu i sposobie użycia, wbudowanego samoczynnego kalendarza, obsługi opakowania przez naciśnięcie guziczka, zabezpieczenia tabletek przed zgnieceniem, niedostępności produktu dla małych dzieci oraz eleganckiego wyglądu”. Długie, delikatne rączki niewieście na chwilę przed pójściem do łóżka wyciągają się po najnowszy specyfik. „Nie kosztuje więcej… daje więcej”. Wydanie Medical World News z 18 czerwca 1965 r. zawiera 70 stron reklam. Z tego 13 stron zajmują wyłącznie ogłoszenia środków antykoncepcyjnych, wszystkie inne ogłoszenia – 5? stron. Biorąc pod uwagę ogromną ilość innych tabletek i wyrobów farmaceutycznych, nieproporcjonalnie duża ilość ogłoszeń tabletki antykoncepcyjnej wydaje się dość znamienna.

Leave a Reply